Tid for ny tur til Spania.

Foreløpig reiserute den første uka.
Nå går dagene heldigvis fort mot avreise, skal med Fjord Line den 6 februar fra Langesund til Hirtshals .
Vi gleder oss til å komme avgårde og skal i første omgang bruke ca en uke til Altea i Spania.

Kommer med tekst og bilder underveis.
Da er vi endelig i gang, flott tur med Fjord Line fra Langesund til Hirtshals i går, var i land rett etter kl.19.igår kveld og kjørte til Vejle hvor vi stoppet på Bilka,grei plass for å sove litt og fylle kjøleskapet med litt god dansk mat før videre transport,i første omgang til Scandinavia park på grensen for å bunkre litt brus og andre godsaker så i dag blir det nok stopp i Rendsburg ,velger en bobilparkering derog dagens etappe blir 182 km. Vi er to biler i følge og det er alltid hyggelig med selskap på litt lange reiser.

Da har vi ankommet Rendsburg,her skinn
er solen og livet er deilig,ligger på bobilparkering i Schact Audorf,flott plass helt ved Nord Ostsee kanal.koster 10 euro pr.døgn. mulighet for strøm, tømming og fylling av vann.koordinater: N54.30605 E9.71284

I morgen blir det en grei etappe herfra til Minden
 En tur på bare 311km.

Da var dagens kjøretur over,vi har flyttet oss til Minden
,her er det bobilplass forr 100 biler like ved sentrum. God plass i dag med bare 7 stk foreløpig. Koord: N52.28752 E8.92642

I morgen blir det retning Frankrike,skal se an været litt etterhvert som dagen skrider frem,det er meldt snø utover ettermiddagen  og da får vi bruke hodet og kjøre deretter.
Det ble Pont-a-Mousson og stellplassen i byen her, masse køkjøring og det ble mørkt før vi stoppet . koord:N48.90294 E6.06116

Port la Nouvelle.Koord:N43.01375 E3.04077

Nå har vi flyttet oss gjennom Frankrike, bildene er er fra Port la Nouvelle. I går lå vi syd for Cambrills og i dag har vi hatt en kort ettappe på 24 mil til Valencia.

Disse er fra cambrills,litt appelsiner og kort vei til stranda.
Camperpark Playa y Fiesta .Koord:N41.04688 E0.99407

Her er vi på Valencia Camper Park.
Koord: N39.57963 W0.44475

I morgen skal vi til første stopp for noen uker I Altea.

Vel fremme hos Paco på San Antonio Autocamperpark i Altea, her skal vi være i ca 5 uker før vi drar videre sydover mot Portugal.
Koord: N38.58547 W0.05986
Vi har kjørt 2919 km siden vi dro fra Porsgrunn

Idag har vi vært på sykkel tur til Benidorm, flott tur på drøye 20 km. Med innlagt øl og lunsjpause.
Det er godt å være langtidsturist  i Spania,og i år ble vi lengere enn planlagt,dette på grunn av mye dårlig værutsikter i Portugal og vi valgte derfor å bli i Altea frem til 6 april. Da dro vi sydover mot Murcia og til  Fuente hvor vi lå på La Fuente og koste oss i varme kilder med 38 gr.varmt vann.

Denne plassen ligger på. Koord:N38.2082 W1.10777

Nå var det tid for å starte på hjemreisen og søndag den 8 april kjørte vi innlandet over til Valencia og videre til Peniscola,her tok vi inn på bobilparkeringen he.r.
Koord: N40.37844 E0.40658.

Neste etappe gikk til Roses i Catalunia, en flott by i Nord.
Ny flott bobilplass Autocaravaning Park Roses. Koord: N42.2686 E3.15598

Neste morgen valgte vi kystveien til Perpignan og videre  til Beziers og inn på A75 og opp til Millau hvor vi kjørte ned i byen og lå på bobilplasser i gamlebyen.
Vi har kjørt her mange ganger og det kan anbefales å kjøre både over den fantastiske broen og å ta en tur ned i dalen til byen.
Koord:N44.09594 E3.08613

Neste dag dro vi videre nordover og endte i Autun.
Lå på en gratis plass sentralt i byen. Koord:N46.95076 E4.31093

Nå ble neste etappe fra Autun til Klüsserath i Moseldalen,her traff vi noen kjente og hadde to hyggelige dager her.

Koord.:N49.84324 E6.85523

Herfra dro vi tilbake til Min en som har blitt fast stoppested på disse turene,

Neste dag videre til Rendsburg og nå for å prøve den helt nye plassen som ligger rett over kanalen fra sentrum.
Koord.:N54.28991 E9.66958

Mandag 16 april kjørte vi først til Scandinavia park for å handle og bestemte oss for å dra til Schleswig og ta en natt i havna der.

Koord til plassen er.:N54.51191 E9.569

Nå gjensto bare Danmark og ei overnatting i Hirtshals før fergeturen  over til Langesund og de siste kilometerne hjem til Porsgrunn.

Takk for turen.😀

Alle kartbilder er skjermdump fra Google maps.